Ferrari võimekus müüa kalleid sportautosid on üle kandunud ka ettevõtte aktsiate esmaemissioonile, hoolimata sellest, et investorid müüvad maha oma Volkswageni aktsiaid pärast hiljuti lahvatanud diisliskandaali.
Läbirääkimistel potentsiaalsete investoritega on Ferrari väärtuseks hinnatud ligi 10 miljardit eurot, kuid see oli enne
Volkswageni skandaali lahvatamist, vahendab Bloomberg.
Ferrari tegevjuht Sergio Marchionne on juba pikka aega nõudnud, et brändi peaks klassifitseerima luksuskaupade tootjaks nagu
Prada SpA või Hermes International SCA, mitte autotootjaks. Nimelt on lusksukaupade müüjate aktsiad
börsil palju väärtuslikumad kui keskmise autotootja aktsiad.
Ferrari valmistub börsile tulema oktoobri teises pooles. Aktsiate hinnavahemik ei ole veel paika pandud.
Euroopa autotootjad on kaotanud oma turuväärtusest ligikaudu 50 miljardit dollarit peale seda, kui Volkswagen tunnistas 18. septembril, et mõned nende diiselmootoritest on varustatud tarkvaraga, mille eesmärk on petta laboratooriumite emissiooniteste.
Volkswageni aktsiad on sellest ajast saadik teinud 40% languse,
Peugeot Citroeni aktsiad on kukkunud 14% ning Fiat Chrysleri aktsiad on teinud 9% languse. Eelläbirääkimiste info kohaselt võib Fiat Chrysleri aktsiate esmaemissioonil müüki pandav 10% Ferrari aktsiatest maksta ligi miljard eurot. Ferrari lahutatakse Fiat Chryslerist täielikult järgmise aasta alguses, kuna Londonis asuv emaettevõte jaotab järelejäänud 80% aktsiatest aktsionäride vahel ära.
Ettevõtte asejuht, firma asutaja Enzo Ferrari lapselaps Piero Ferrari jätab omale 10% aktsiatest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!